zondag 14 september 2008

het vliegen gaat beginnen!

Hoi!
tijd om eens wat van me te laten horen. Er zijn nu bijna twee weken voorbij gegaan sinds mijn vlucht naar Amerika. 2 september vroeg in de ochtend vertrok vluchtnummer 0259 van northwest richting phoenix. De ene helft van de klas was 5 weken eerder vertrokken en nu was het de beurt voor de resterende 15 man. We waren(en nog steeds) super enthousiast over wat ons te gebeuren staat; voor het eerst zelf vliegen! Een jongensdroom die op het punt staat uit te komen.
Het komend half jaar zal ik in de piper archer en de piper arrow gaan vliegen. dit zijn zo'n beetje de kleinste vliegtuigen waar nog mensen in kunnen zitten. Prima om in te leren vliegen dus! Na zo'n 6 maanden hoop ik met mijn CPL(commercial pilot licence) thuis te komen. In nederland resteerd mij nog zo'n 6 maanden training die mij zullen voorbereiden op de grote kisten. Maar goed, eerst het Amerika traject maar eens met goed gevolg afronden.
Arizona is een privincie van extremen; 95 % van het jaar schijnt de zon en is het zo'n 40 graden. Als de zon niet schijnt dan kan dit twee dingen beteken. Of het is nacht of het regen seizoen is begonnen. Sinds mijn aankomst heb ik nog een stuk van het regen seizoen mogen meemaken. Ik kan jullie vertellen dat een regenbui in nederland verbleekt bij wat hier uit de lucht valt. Regendruppels zo groot als je vingertop die met duizenden tegelijk naar beneden komen. Best mooi om te zien. De zon heeft is ondertussen ook goed aanwezig en daar maak ik dan ook goed gebruik van! Ik heb zo'n beetje elke dag de bodem van het zwembad gezien en ben wezen tuben op de salt lake river; ieder persoon heeft een grote zwemband die je met je groep aan elkaar vastmaakt. vervolgens met z'n allen in het zonnetje de rivier af dobberen met wat te drinken in de hand. Echt super tof om te doen! de omgeving is echt prachtig want overal is natuur en zie je de mensen genieten van het uitzicht.
De week na mijn aankomst begon een week theorie. De afgelopen negen maanden bestonden compleet uit theorie, dus jullie kunnen je voorstellen dat ik niet echt blij werd te horen dat we de boeken weer in konden duiken. Potverdorie. Het meeste kwam me gelukkig bekend voor en ik merkte ook dat enige zweefvlieg ervaring een pre is. Ik hoop dat dat ook geld voor de praktijk!
Voor alsnog ziet de plannig er goed uit; Yannick, Chris en ik zijn elkaars crewmates en staan voor aanstaande dinsdag ingepland. Het vliegen gaat dus echt beginnen. Ik kan haast niet wachten, wat een sensatie!!! We zullen met zn drieen de eerste 11 vluchten samen vliegen en ook de crosscountries zullen we samen gaan doen. Hierbij vliegt bijvoorbeeld yannick naar las vegas, cris naar san diego en ik weer terug naar onze thuisbasis falcon field.
Zo, en nu beginnen mn vingers zeer te doen, haha. Ik zal snel weer een bericht plaatsen en hoop van julllie te horen!
groeten en een hug,
rufus

ps: @lodi: knapper de knapzak is heilig!

4 opmerkingen:

Nanine zei

Allerliefste Rufus,

wat spannend voor aankomende dinsdag!! Als jullie maar wel voorzichtig doen, je weet wat mijn theorie over vliegtuigen is... ze zijn allemaal gevaarlijk ;) Jullie optrekje ziet er trouwens ook niet echt verkeerd uit, zonnetje erbij en het lijkt alsof je in het paradijs bent aangekomen. Hier in Nederland wordt het zo langzaam aan kouder naar de herfst toe, dus je boft maar.
Geniet maar goed daar, voor je het weet is er een half jaar voorbij, en ben je weer lekker in ons eigen kikkerlandje. En in de tussentijd zal ik je blog trouw volgen!

veel liefs en dikke kussen,
Nanine

Unknown zei

Yo rufus,

Goed om te horen dat je het goed maakt en ik ben benieuwd naar je verdere verhalen. Veel plezier met vliegen en doe voorzichtig. :P

Lati,
Luit

Bas zei

Beste Rufus, gevleugelde vriend,

Kijk eens aan! Een eigen blog en binnenkort zelfstandig vliegen in een echt vliegtuig! "No kidding!" zoals de Amerikanen dat geloof ik zeggen. Je schrijft heel aanstekelijk over alles wat je meemaakt - ik zou hier de boel gewoon aan de kant willen gooien en jouw kant op willen komen. Fijn voor je dat je zo'n heerlijke tijd hebt.

Wees voorzichtig, chèr ami!

We wensen je vanuit het verre heel veel succes bij al je ondernemingen en weer even wat Engels, omdat je toch in Amerika zit: God-speed!

Hartelijke groeten,


Bas&Uliana

lodi jongstra zei

LOOK THERE IN THE SKY!!!!!

IS IT A BIRD?!
IS IT A SUPERMAN?!

NO!! IT'S A PLANE!!!

hee man ik had net een heel verhaal getypt maar doordat ik me daarna opnieuw moest aanmelden is alles weer weg en ik heb zo les, dus ik moet het kort houden.

ik ben jaloers, heel jaloers en stinkjaloers dat jij als 2e jaarsstudent naar amerika gaat om te vliegen.
Maar ik gun het je van harte ouwe, leer hard en doe je best, maar bovenal geniet ervan.

vlieg hoog man, maar niet te hoog

latex lodi.